Regulamin sklepu
Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BMW-PARTS.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. OPINIE O PRODUKTACH
11. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Ten Regulamin Sklepu Internetowego został przygotowany przez
prawników serwisu Prokonsumencki.pl. Sklep Internetowy www.BMW-parts.pl dba o
prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o
Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż
postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje
się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego
Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw
konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa,
a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W
przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym
www.BMW-parts.pl prowadzony jest przez SIKORA -.AC.- SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Mikołowie (adres siedziby: ul. Pszczyńska 103,
43-190 Mikołów, adres do doręczeń: 43-300 Bielsko-Biała ul. Warszawska 56);
wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000265940; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki:
Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 11 156 500,00 zł; NIP:
6351750362; REGON: 240502721, adres poczty elektronicznej: sklep@BMW-parts.pl
oraz numer telefonu kontaktowego: 33 499 61 00.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do
konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego,
chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w
Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu
jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu
o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie
Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady
dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie
Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz
prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w
Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze
Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki
ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w
sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt
o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
1.4.2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku
z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.3. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna,
interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie
OFERTY KUPNA PRODUKTÓW , w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków ewentualnej Umowy Sprzedaży, w
tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.5. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność
do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną –
która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.6. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.7. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną
nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez
Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zapytaniach i zawartych
Umowa Sprzedaży w Sklepie Internetowym.
1.4.8. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie
lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia
Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem
jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii
Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
1.4.9. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz
ruchoma będąca przedmiotem ewentualnej Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
1.4.10. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu
Internetowego.
1.4.11. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy
dostępny pod adresem internetowym: www.BMW-parts.pl.
1.4.12. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – SIKORA -.AC.- SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Mikołowie (adres siedziby i adres
do doręczeń: ul. Pszczyńska 103, 43-190 Mikołów); wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000265940; sąd
rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy
Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 11 156 500,00 zł; NIP: 6351750362; REGON:
240502721, adres poczty elektronicznej: sklep@BMW-parts.pl oraz numer telefonu
kontaktowego: 33 499 61 00.
1.4.13. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana
albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego
po zaakceptowaniu przez sprzedającego oferty kupna nazwanej umownie na stronie
"ZAMÓWIENIEM".
1.4.14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
1.4.15. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność
do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną –
korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
1.4.17. ZAMÓWIENIE – zgłoszenie przez Usługobiorcę
chęci zawarcia Umowy Sprzedaży, polegające na zapytaniu o dostępność Produktu
oraz potwierdzeniu obowiązku opłacenia Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży może
zostać zawarta w razie potwierdzenia przez Sprzedawcę dostępności Produktu
objętego ZAMÓWIENIEM.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi
Elektroniczne: Konto oraz Formularz Zapytania.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu
łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza
Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się” oraz (3) potwierdzeniu chęci
utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany
automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji
niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy:
imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło. Usługobiorca może
opcjonalnie podać również numer telefonu kontaktowego. Konto można założyć
również w trakcie składania Zapytania – z chwilą złożenia Zapytania Konto
zostaje utworzone.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest
nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej
chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez
wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@BMW-parts.pl lub też pisemnie na adres:
ul. Warszawska 56, 43-300 Bielsko-Biała.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub
inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla
Firefox; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana
minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce
internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu
Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług
Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6. Regulaminu.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia (oferty kupna) za
pomocą Formularza Zamówienia (oferty kupna) w Sklepie Internetowym zgodnie z
pkt. 2.1.2 Regulaminu. Złożyć Zamówienie (ofertę kupna) mogą wszyscy Klienci. W
przypadku Klientów nieposiadających zarejestrowanego Konta, założenie Konta
następuje w trakcie składania Zamówienia (oferty kupna) – z chwilą złożenia
Zamówienia (oferty kupna) Konto zostaje utworzone.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu
Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie
wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach
dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o
innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich
uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie
składania Zamówienia (oferty kupna) , w tym także w chwili wyrażenia przez
Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie
Internetowym za pomocą oferty kupna (zamówienia)
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia (oferty kupna) w
Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po dokonaniu Zamówienia (oferty kupna) Sprzedawca w
terminie 2 Dni Roboczych informuje Klienta o dostępności Produktu objętego
Zamówieniem (ofertą kupna). W przypadku potwierdzenia dostępności, Sprzedawca
przyjmuje jednocześnie ofertę Klienta dotyczącą chęci zawarcia Umowy Sprzedaży,
informuje Klienta o zawarciu Umowy Sprzedaży oraz przyjmuje Umowę Sprzedaży do
realizacji. Powyższe następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia (oferty
kupna) adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta
powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi
treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść
Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby
płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze
przesyłki.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za
pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania
płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że
Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za
transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach
Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w
trakcie składania Zapytania, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby
dostawy lub odbioru Produktu:
5.3.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 10 Dni
Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia
( oferty kupna) podano dłuższy termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak
nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu
do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania
rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.4.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę
rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do
Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży,
Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem
Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
6.2. Reklamacja na oryginalne produkty BMW może zostać
złożona w każdym Autoryzowanym Serwisie obsługi BMW.
6.3. Proces przyjmowania reklamacji na części jest
identyczny jak na kompletny samochód w trakcie gwarancji podstawowej.
Uszkodzona część musi być zamontowana w samochodzie. Sprawdzeniu podlega nie
tylko przyczyna i sam fakt wystąpienia usterki części ale szczególnie dla
części kupionej prze internet, prawidłowość montażu części. W przypadku
stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości reklamacja zostaje oddalona.
Dokumentem uprawniającym do złożenia reklamacji jest paragon lub faktura zakupu
części u Dealera BMW lub w firmie 4 poziomu na oryginalną część BMW. W
wypadkach wątpliwych należy skontaktować się z wystawcą faktury w celu
weryfikacji źródła pochodzenia części. Zaleca się by zakłady 4 poziomu
umieszczały numer telefonu na paragonie lub fakturze a Dealerzy przekazywali
warunki oraz karty gwarancyjne wraz z częściami do odbiorców 4 poziomu.
Reklamacje na części zamienne nie są rozpatrywane w sklepie "przy
ladzie" , oraz przez obsługę sklepu internetowego z powodu braku możliwości
stwierdzenia wady towaru oraz poprawności montażu. Są wyłącznie rozpatrywane w
serwisie a część jest zamontowana w samochodzie. W wypadku uznania reklamacji w
ramach gwarancji przejmowany jest również koszt robocizny.
Warunki gwarancji udzielane na oryginalne części BMW są dostępne w punktach
sprzedaży części zamiennych BMW.
6.4. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania
sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają
na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
(4) faktury montażu części wraz z datą , kosztem, przebiegiem pojazdu oraz
numerem VIN w którym część została zamontowana.
6.5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez
składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on
do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
6.6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego
reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem
reklamacji. Gwarant może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą
o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.7. Gwarant ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej
Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144,
poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące
przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z
Umową Sprzedaży:
6.8.1. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej –
zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą
do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu
obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu
Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze
zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
6.8.2. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w
tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez
Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia
2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g
Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności
Produktu z Umową Sprzedaży.
6.8.3. W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi
cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
– zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą
od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego
Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o
Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w
szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają
w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.9. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać
udzielona gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z
niej skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być
udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub
dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie
gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji
oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie gwarancji,
np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji.
Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z umową Klientowi
z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy
oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
6.10. Zawarte w punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu
postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Klienta będącego
osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między
innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2)
zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3)
rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach
arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych
procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym
rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie
konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie –
dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty
elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub
(3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1
w Warszawie (00-030).
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu
konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem
porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220
(infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie
wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest
platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi
dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy
lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w
terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Warszawska 56, 43-300
Bielsko-Biała;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@BMW-parts.pl.
8.2. Zwrot Produktu - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy
ruchomych z elementami cyfrowymi) w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić
na adres: ul. Warszawska 56, 43-300 Bielsko-Biała.
8.3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo
dostępny jest w pkt. 13 Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru
formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje
Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia
Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią
inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów,
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego
z Produktów;
8.4.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość
umowę uważa się za niezawartą.
8.6. Produkty - rzeczy ruchome, w tym rzeczy ruchome z
elementami cyfrowymi:
8.6.1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu - rzeczy ruchomej, w tym rzeczy
ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w
tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym
rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - konsument ma obowiązek niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od
umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8.6.3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Produktu - rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami
cyfrowymi) - będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.7. Produkty – treści cyfrowe lub usług cyfrowe:
8.7.1. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
Produktu - treści cyfrowej lub usługi cyfrowej - Sprzedawca od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści
innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie
korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – dostarczonych
przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w
związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
(2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści
cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały
połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich
wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych
wysiłków; (4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi
konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o
których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na żądanie konsumenta udostępnia
mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez
konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca
może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści
cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma
wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument
ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze
strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie
przeznaczonym do odczytu maszynowego.
8.7.2. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany
zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i
udostępniania ich osobom trzecim.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta
od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym
rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym
rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - konsument ponosi bezpośrednie koszty
zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku Produktu - usługi, której wykonywanie –
na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do
chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do
zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia
tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, za które konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w
tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
- rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz
ruchoma z elementami cyfrowymi) - dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome
(w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi; (7) w której
przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca
nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami
cyfrowymi) -,inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług
w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych
na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o
którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach
Konsumenta; (14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do
zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby
przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni
wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu
postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla
umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą
fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie
postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta
lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla
umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi
po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt
lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
9.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30
dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
9.5. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to
niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia
Umowy Sprzedaży.
9.6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona –
zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w
sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy
Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie
kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich
roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy,
w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z
Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia
umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca
nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą
a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
10.1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia
wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Sklepu
Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do
dostarczania treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, chyba że
Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia).
Usługobiorca może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie
Internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez
Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on
zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
10.2. PUNKT KONTAKTOWY - Usługodawca wyznacza adres poczty
elektronicznej sklep@BMW-parts.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt
kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw
członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie
umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i
przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania
Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski
do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
10.3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania
zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
10.3.1. Na adres poczty elektronicznej sklep@BMW-parts.pl
dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych
informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
10.3.2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i
odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie
na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie
poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla
których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią
Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji
informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w
stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację
Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi;
(3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących
zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za
związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy
2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze
przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty
w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
10.3.3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za
dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6
Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli
umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez
szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub
informacji.
10.3.4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane
kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez
zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie
otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką
osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których
dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od
podjętej decyzji.
10.3.5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które
otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w
odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy,
niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na
potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze
zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu,
o którym mowa poprzednim punkcie.
10.4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca
nakłada w związku z korzystaniem z Sklepu Internetowego, w odniesieniu do
informacji przekazywanych przez Usługobiorców:
10.4.1. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w
przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
10.4.1.1. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w
tym do zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z
jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i
dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw
autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
10.4.1.2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem
faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
10.4.1.3. zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
10.4.1.4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji
handlowych (spam) za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
10.4.1.5. zakaz dostarczania treści naruszających
powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub
obraźliwe;
10.4.1.6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to
konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści
na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub
wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania
w Sklepie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania
wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek
lub dane osobowe osób trzecich.
10.4.1.7. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób trzecich.
10.4.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści
dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Sklepu Internetowego. Moderowanie
odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy
Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i
usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub
uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby
spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii
Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też
wymogi zawarte w Regulaminie.
10.4.3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez
człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych
narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub
innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści
Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia
dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne
działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem
wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo
zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie
posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia
oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
10.4.4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z
Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w
sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i
prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym
odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie
praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i
pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
10.5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub
zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych
przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy
podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w
trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6.
Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie
skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie
z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa
danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza
jego innych praw.
10.6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi,
reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub
brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia
lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i
niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody,
aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi
na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga,
nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące,
że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej
zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub
uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich
widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
10.7. Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały
zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy
dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo
wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez
koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia
sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie
zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg
Usługodawcy.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1 Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są
w języku polskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania
zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów
prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub dostaw, podlegania
obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych
Usług Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności
przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z
ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów
przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub
innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest
z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z
zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu
powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu
lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w
sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub
(2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać
nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu
Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed
oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi
zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których
mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem
natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego
terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
11.2.3. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np.
świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) Usługobiorca ma prawo rozwiązać
umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych
zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia
otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym,
zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o
zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie
rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu
powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i
tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku
zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą
w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie
zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na
już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane
Umowy Sprzedaży.
11.2.4. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych konsument
ma prawo odstąpienia od umowy.
11.3. Niniejszy punkt 11.3. Regulaminu i wszystkie
postanowienia w nim zawarte mają na celu spełnienie obowiązków informacyjnych
ciążących na dystrybutorach sprzętu w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 11
września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015
r. poz. 1688 z późn. zm.).
11.3.1. Zakazane jest umieszczanie zużytego sprzętu
elektrycznego i elektronicznego (oznakowanego symbolem selektywnego zbierania)
łącznie z innymi odpadami. Posiadacz zużytego sprzętu pochodzącego z
gospodarstw domowych jest obowiązany do przekazania go zbierającemu zużyty
sprzęt lub podmiotowi uprawnionemu do zbieraniu zużytego sprzętu.
11.3.2. Sprzedawca obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru
zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w swoich punktach
sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same
funkcje co sprzęt sprzedawany.
11.3.3. Sprzedawca, dostarczając Klientowi sprzęt
przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru
zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego
sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje
co sprzęt dostarczony. Chęć przekazania Sprzedawcy zużytego sprzętu w wyżej
wymienionym przypadku można zgłosić w uwagach dla Sprzedawcy w trakcie
składania Zamówienia lub na adres sklep@BMW-parts.pl niezwłocznie po złożeniu
Zamówienia przez Klienta.
11.3.4. Klient, bez konieczności zakupu nowego sprzętu, ma
możliwość zwrotu zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego
żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm, w każdym sklepie o
powierzchni sprzedaży wynoszącej co najmniej 400 m2 poświęconej sprzedaży
sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych.
11.3.5. Sprzedawca może odmówić przyjęcia: (1) zużytego
sprzętu, który z uwagi na jego zanieczyszczenie stwarza zagrożenie dla zdrowia
lub życia osób przyjmujących zużyty sprzęt; oraz (2) niekompletnego zużytego
sprzętu oraz części pochodzących ze zużytego sprzętu, których zbieranie jest
zakazane zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1688 z późn. zm.).
11.3.6. W powyższych przypadkach Klient może przekazać
zużyty sprzęt do właściwego punktu zbierania zużytego sprzętu lub podmiotu
prowadzącego zakład przetwarzania.
11.3.7. Przykładowe punkty zbierania zużytego sprzętu na
terenie Bielska-Białej: (1) "ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI" S.A., ul.
Krakowska 315D, 43-300 Bielsko-Biała; (2) SKY RECYCLING SYSTEM SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Bielsko-Biała, ul. Regera 81, 43-382 Bielsko
Biała.
11.3.8. Informacje o wszystkich punktach zbierania zużytego
sprzętu na terenie całego kraju dostępne są po skorzystaniu z wyszukiwarki
znajdującej się w państwowym rejestrze podmiotów – BDO pod adresem
internetowym: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.
11.4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku
chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
SIKORA -.AC.- SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Warszawska 56, 43-300 Bielsko-Biała
BMW-parts.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.